4 Minute
OptiComm.AI, o companie românească specializată în agenţi de inteligenţă artificială pentru previziuni de comportament în comerţul online, a încheiat recent o rundă de finanţare de 500.000 EUR. Runda este condusă de Fil Rouge Capital şi implică 19 investitori privaţi din comunitatea TechAngels, care au susţinut iniţial proiectul cu 250.000 EUR. Fondurile vor fi folosite în principal pentru extinderea pe piaţă şi accelerarea implementărilor comerciale.
Context şi echipă
Fondat la finalul anului 2024 de Cristi Movilă (CEO), Cristian Mîndricelu (CTO) şi Vlad Stoiculescu (Chief of Product), OptiComm.AI se bazează pe experienţa acumulată anterior în cadrul Relami AI Technologies, o firmă lansată în 2018. Cristi Movilă aduce background solid în ecommerce, inclusiv roluri de conducere în VTEX şi mandatul de preşedinte al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

De ce contează pentru piaţa românească
Retailerii din România pierd oportunităţi din cauza ineficienţei operaţionale, după cum arată date internaţionale privind pierderile din lanţurile de aprovizionare. Soluţii precum OptiComm.AI sunt relevante pentru companii româneşti care doresc să treacă de la reactiva "ce s-a întâmplat" la proactiva "ce ne-am dori să se întâmple". Implementarea rapidă şi integrarea cu platforme precum VTEX şi Shopify facilitează adoptarea în magazinele online locale.
Caracteristici produs
Platforma oferă un pachet complet de funcţii orientate către echipele de vânzări şi operaţiuni:
- agenţi AI de voce pentru interacţiuni directe cu clienţii şi gestionarea comenzilor;
- predicţii avansate de comenzi şi cerere pe produs;
- panou de control pentru agenţii de vânzări cu recomandări de cross-selling;
- profilare a clienţilor şi segmentare comportamentală;
- optimizare a inventarului pentru a reduce rupturile de stoc şi suprastocarea.
Platforma suportă integrare nativă cu VTEX, Shopify şi alte soluţii de ecommerce, iar interfaţa va fi disponibilă în limba română pentru a facilita adopţia în rândul echipelor locale.
Avantaje şi comparaţii
Comparativ cu soluţii tradiţionale de forecast, OptiComm.AI pune accent pe nevoia clientului şi pe acţiuni predictive la nivel de cont sau SKU. În piaţă există multe produse axate strict pe inventory planning, dar mai puţine care combină voice agents, recomandări pentru vânzări şi integrare facilă în fluxul comercial. Pentru companii mici şi medii din România, produsul promite timp redus de implementare şi valoare rapidă, aspect esenţial într-un context unde discutăm mult despre AI, dar puţin despre rezultate concrete.
.avif)
Cazuri de utilizare şi clienţi
Primul client al OptiComm.AI a fost Macromex, un jucător important în industria alimentară din România, proprietarul brandurilor Edenia, Food & Glory şi îngheţata Corso. Alte companii sunt acum în faze de implementare sau testare finală. Use-case-urile includ anticiparea comenzilor recurente, reducerea out-of-stock-urilor în perioade de promoţii şi creşterea ratei de conversie prin recomandări contextuale de cross-selling.
Extindere regională şi piaţa baltică
Echipa declară intenţii clare de extindere internaţională. Pe lângă România, pieţele vizate includ şi regiunea baltică. Menţionarea termenilor Lietuva, Lietuvos rinka, precum şi oraşe precum Vilniuje şi Kaune subliniază potenţialul pentru adresarea retailerilor din această zonă. Pentru lietuviams interesaţi de soluţii AI, integrarea cu platforme populare şi suportul localizat pot accelera adoptarea.
Relevanţă pentru consumatori şi business-uri din România
Implementarea unor astfel de soluţii influenţează direct experienţa consumatorului final: disponibilitate mai bună a produselor, recomandări mai relevante şi servicii de suport anticipate. Pentru business-urile româneşti, optimizarea stocurilor înseamnă economii reale şi vânzări suplimentare. În plus, disponibilitatea platformei în română şi modelul de integrare uşoară scad barierele de adopţie.
Ce urmează
Echipa OptiComm.AI se concentrează în prezent pe implementarea pentru un număr mai mare de clienţi locali şi internaţionali şi pe generarea tracţiunii necesare pentru următoarea etapă de creştere. Investiţia obţinută va susţine extinderea comercială şi rafinarea produsului, astfel încât soluţia să livreze rezultate cuantificabile pentru retaileri din România, din Baltică şi din regiunea EMEA.
Sursa: startupcafe
Lasă un Comentariu