3 Minute
MindsEye stabilește recorduri negative pe Metacritic în 2025
MindsEye, cel mai recent titlu ambițios al studioului Build a Rocket Boy, a ajuns din păcate în centrul atenției din motive nedorite. Lansat pe 10 iunie 2025, acest joc de acțiune open-world a intrat pe piață cu intenția de a concura cu giganți ai industriei precum Grand Theft Auto (GTA). Totuși, în doar câteva zile de la lansare, MindsEye a obținut tristul titlu de cel mai slab cotat joc al anului 2025 pe Metacritic, primind un scor al criticilor de doar 43 și o notă și mai scăzută din partea utilizatorilor, de 2,4.
Așteptări ridicate, eșec critic
Comunitatea de gaming și-a pus mari speranțe în MindsEye, cu atât mai mult cu cât proiectul a fost coordonat de Leslie Benzies, fostul vizionar de la Rockstar Games cunoscut pentru titluri iconice precum GTA V și Red Dead Redemption. Campaniile de promovare au promis inovații în gameplay-ul open world, AI de nouă generație și o poveste captivantă. Din păcate, rezultatul final s-a îndepărtat mult de promisiuni, jocul fiind afectat de bug-uri grave, comportament imprevizibil al inteligenței artificiale și numeroase probleme tehnice. Criticii și jucătorii și-au exprimat dezamăgirea, mulți descriind produsul ca pe o „comedie involuntară”, departe de experiența revoluționară așteptată.
Comparații cu alte eșecuri notabile din gaming
Scorurile Metacritic obținute de MindsEye îl plasează alături de alte titluri infame din industria jocurilor video. Pentru comparație, Quantum Error (2023) a primit un scor de 40, iar The Lord of the Rings: Gollum (2023) a obținut doar 33, determinând falimentul dezvoltatorului. Aceste paralele evidențiază amploarea reacțiilor negative primite de MindsEye și strictețea cu care comunitatea și criticii de gaming judecă jocurile noi.
Reacția comunității și trenduri virale
Pe rețelele sociale, numele „MindsEye” este menționat mai degrabă datorită videoclipurilor virale cu bug-uri ciudate, secvențe de gameplay inexplicabile și AI imprevizibil decât datorită inovațiilor digitale promise. Jocul se transformă rapid într-un meme, generând glume și compilații video mai degrabă decât entuziasm din partea fanilor. Această reputație ridică semne de întrebare serioase cu privire la viitorul Build a Rocket Boy ca dezvoltator competitiv de jocuri video.
Planul dezvoltatorului și impactul pe piață
Ca reacție la valul de critici, Build a Rocket Boy a anunțat un plan de îmbunătățire care urmărește să rezolve principalele bug-uri și probleme de gameplay în următoarele luni. Chiar dacă astfel de eforturi post-lansare au salvat în trecut alte titluri problematice, istoria industriei, cu exemple precum Babylon’s Fall și Gollum, arată că un debut dezamăgitor poate umbri și cele mai dedicate încercări de redresare. Rămâne de văzut dacă MindsEye va reuși să depășească acest început dificil, însă momentan jocul rămâne un exemplu de avertizare în domeniul dezvoltării de jocuri video.
Concluzie
MindsEye a intrat pe piață cu ambiții uriașe, dar problemele tehnice, promisiunile încălcate și scorurile foarte scăzute pe Metacritic l-au transformat în cea mai discutată dezamăgire a anului 2025 în gaming. În timp ce Build a Rocket Boy încearcă să recâștige încrederea publicului, povestea acestui joc rămâne o lecție dură despre dificultățile industriei chiar și pentru cei mai experimentați veterani.
Comentarii