3 Minute
Funcționalitățile Online Need for Speed Rivals Vor Fi Închise: Ce Trebuie Să Știi
Electronic Arts a anunțat oficial oprirea suportului online pentru îndrăgitul joc de curse Need for Speed Rivals. Conform ultimelor informații de pe Wccftech și Delisted Games, EA va închide serverele online ale Need for Speed Rivals pe 7 octombrie 2025 (15 Mehr 1404 în calendarul persan). Anunțul a venit după ce un jucător atent a observat includerea jocului pe lista oficială EA cu titluri pentru care serviciile online vor fi oprite.
Retrospectivă: Moștenirea Need for Speed Rivals
Lansat inițial pe 15 noiembrie 2013, Need for Speed Rivals a fost dezvoltat de Ghost Games și Criterion Games, fiind disponibil pentru PlayStation 3, Xbox 360 și PC. În octombrie 2014, experiența plină de adrenalină a fost lansată și pe PlayStation 4 și Xbox One, consolidându-și popularitatea însă, printre fanii jocurilor de curse arcade. Viitoarea oprire a serverelor va afecta edițiile pentru PlayStation 4 și Xbox One, dar și acele versiuni jucate prin retrocompatibilitate pe PlayStation 5 și Xbox Series X|S.
Ce Se Va Schimba pentru Jucători?
După octombrie 2025, jucătorii nu vor mai putea accesa nicio funcționalitate online din Need for Speed Rivals. Acest lucru include multiplayer competitiv, clasamente online și diverse evenimente comunitare care au atras numeroși utilizatori. Totuși, Need for Speed Rivals va rămâne disponibil în modul offline, permițând fanilor să se bucure în continuare de conținutul single-player chiar și după închiderea serverelor. Prin comparație, alte jocuri de tip Live Service de la EA, precum Anthem, vor deveni complet inaccesibile după oprirea serviciilor online, planificată pentru începutul lui 2026.

Impact Mai Larg: Proprietatea Digitală și Inițiativele Fanilor
Decizia de a opri funcționalitățile online pentru jocuri vechi precum Need for Speed Rivals alimentează dezbateri ample în comunitatea de gaming legate de păstrarea jocurilor digitale. Campania Stop Killing Games, care a adunat deja peste un milion de semnături, solicită autorităților să introducă măsuri legislative pentru a proteja dreptul de acces pe termen nelimitat la jocurile achiziționate. Susținătorii argumentează că utilizatorii merită să poată accesa oricând jocurile cumpărate, indiferent de suportul oferit de publisher.
De cealaltă parte, publisherii mari subliniază că menținerea infrastructurii online pentru titluri vechi implică costuri nesustenabile. Figuri marcante din industrie, precum Markus Persson (creatorul Minecraft), au intervenit în discuție, acesta declarând: „Dacă achiziționarea unui joc nu înseamnă proprietate, piratarea acestuia nu este furt.” Această controversă scoate în evidență întrebări continue despre drepturile digitale, conservarea jocurilor și viitorul gaming-ului online.
Importanța Continuă a Need for Speed Rivals pe Piața Jocurilor de Curse
În ciuda apropierii momentului în care funcțiile online vor fi retrase, Need for Speed Rivals rămâne un titlu de referință pe piața jocurilor de curse auto. Sistemul inovator AllDrive, care a integrat perfect experiențele single-player și multiplayer, a stabilit noi standarde pentru interacțiunea socială în jocurile de tip arcade racing. Fanii pot continua să se bucure de confruntările cu AI-ul și de urmăriri intense cu poliția, elemente definitorii pentru seria Need for Speed.
Această schimbare evidențiază caracterul efemer al funcționalităților online în multe jocuri moderne și pune accent pe importanța existenței unor moduri offline solide, dar și pe necesitatea clarificării drepturilor de proprietate digitală pentru jucători la nivel global.
Sursa: smarti
Comentarii